کانونهای مساجد منسجم ‌ترین شبکه فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم هستند
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

یزد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کانونهای تخصصی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور گفت: کانونهای فرهنگی مساجد منسجم ‌ترین و معتقدترین شبکه فرهنگی کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.

حجت ‌الاسلام علی ملانوری در حاشیه مراسم هجدهمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای مساجد در گفتگو با خبرنگار مهر در یزد اظهار داشت: با وجود حضور بیش از یک و نیم میلیون نوجوان و جوان در کانون‌ های مساجد کشور، این جمعیت با آموزش‌ های لازم در مسیر بصیرت ‌افزایی و تعمیق اعتقادات دینی به نیروهای موثری برای مقابله با جنگ نرم دشمن تبدیل خواهند شد.

مشاور و دبیر ستاد عالی کانون ‌های مساجد کشور ادامه داد: ایجاد کانون‌ های فرهنگی هنری به طور خاص به منظور احیای نقش فرهنگی هنری مساجد و جذب نیروهای نوجوان و جوان به مسجد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در 73 هزار مسجد سراسر کشور نزدیک به 9 هزار کانون فرهنگی و هنری وجود دارد، بیان داشت: با یک عزم ملی هدف ‌گذاری شده است که این تعداد کانون تا پایان برنامه پنجم توسعه به 22 هزار کانون افزایش یابد.

ملانوری با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف ستاد عالی کانون‌ های مساجد، ارتقای کانون ‌های فرهنگی هنری به کانون ‌های تخصصی بوده است، افزود: در حال حاضر بیش از 400 کانون تخصصی در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد استان یزد با 12 کانون تخصصی، پیشتاز در ارتقای فعالیتهای کانون ‌های مساجد به کانون‌های تخصصی است و دبیرخانه کانون ‌های مساجد استان یزد به لحاظ توانمندی و برنامه ‌ریزی علمی در ثلث اول دبیرخانه ‌های کانون‌ های مساجد قرار دارد.

مدیرکل کانون ‌های تخصصی کشور، تاثیر کانون ‌های تخصصی را به معنای بلوغ کانون ‌های مساجد دانست و اظهار داشت: در سال آینده، افزایش کانون ‌های تخصصی، توسعه فعالیت‌ های فرهنگی هنری کانون‌ های مساجد به ویژه در حوزه هنرهای دینی، رسیدگی به فعالیت ‌های کانون‌ های مساجد در روستاها و ترویج فرهنگ قرآن در کانون ‌های مساجد از جمله برنامه ‌های اصلی ستاد عالی کانون ‌های مساجد است.

ملانوری، حضور موثر کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی را خواستار شد و عنوان کرد: شایسته است حضور خادمان به فرهنگ دینی در فضای مجازی، سایت ‌ها و وبلاگ ‌ها بیشتر شود تا جایی که فضایی برای کار گروه‌ های غیراخلاقی در اینترنت پاک باقی نماند.

وی استان یزد را یکی از استان ‌های موفق در زمینه فعالیت‌ در فضای مجازی و ارائه اینترنت پاک به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و گفت: دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد می ‌تواند الگوی مناسبی در این زمینه برای سایر استان‌ها باشد.

مدیرکل کانون‌های تخصصی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اظهار امیدواری کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه، تعداد کانون ‌های تخصصی بر اساس برنامه در نظر گرفته شده به دو هزار واحد افزایش یابد.

منبع:مهر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 1840
بازدید کل : 217873
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1